همکاری صندوق شریف و مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف در برگزاری چهارمین جشنواره طرح های کسب و کار برتر
05 مهر 1390
همکاری صندوق شریف و مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف در برگزاری چهارمین جشنواره طرح های کسب و کار برتر

در ادامه برگزاری موفق سه جشنواره کارآفرینی در دانشگاه صنعتی شریف، صندوق پژوهش و فناوری شریف با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارند با هدف توسعه کسب و کار دانش‌بنیان، ترغیب دانشجویان، پژوهشگران و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌­ها، مراکز تحقیقاتی و پارک‌­های علم و فناوری به ایده‌پروری، هدایت آن در جهت تولید ثروت، برقراری ارتباط هدفمند میان «صاحبان طرح‌ها و ایده‌های تجاری» با «سرمایه‌گذاران» و «صنعتگران»، چهارمین جشنواره «کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف» را برگزار نمایند.

جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف از یک سو عرصه‌ای است برای ارائه دستاوردهای فنی پژوهشی دانشجویان، دانش‌آموختگان و اساتید دانشگاه و از سوی دیگر فضایی است برای طرح نیازمندی‌های صنعت، که نهایتاً از رهگذر سرمایه‌گذاری صنعت در کسب و کارهای دانش‌بنیان، فرصتی را برای همکاری موثر و نظام‌مند صنعت و دانشگاه فراهم می‌آورد.

در طی مراحل این جشنواره، شرکت‌کنندگان و دانشجویان ضمن آشنایی با مفاهیم و اصول کسب و کار و تمرین عملی آنها، در یک محیط رقابتی نسبت به تدوین «طرح کسب و کار» بر مبنای ایده‌ه­ای محوری و فناورانه خود اقدام می­ نمایند. خروجی نهایی این جشنواره، طرح­‌های کسب و کار برتر است که ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه، صندوق شریف و سایر سرمایه­‌گذاران نسبت به اجرایی کردن طرح و تولید محصول مربوطه اقدام می‌نمایند.

1. اهداف جشنواره : 

اهداف کلی این جشنواره عبارتند از:

  • ایجاد فرصت برای صاحبان ایده که نسبت به بازار و جنبه­‌های مالی ایده خود آشنایی بیشتری پیدا نمایند.
  • فراهم آوردن شرایط برای کارآفرینان جهت بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه‌گذاران
  • افزایش توان کارآفرینان برای نوشتن طرح تجاری و برنامه‌ریزی اجرایی
  • شناسایی کارآفرینان جوان و ناشناخته
  • استفاده صاحبان ایده از بازخورد کارآفرینان و مدیران برتر
  • تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرین
  • پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان
  • آشنایی صاحبان صنعت با ایده‌­های جدید و خلاقانه

 

2. سرفصل­های جشنواره: 

به علت آنکه طرح‌­های ارائه شده به این جشنواره در سطح­‌های مختلفی از کسب و کار و رسیدن به مرحله تجاری هستند؛ و به منظور مقایسه مناسب طرح‌ها، طرح­‌ها به دو دسته اساسی تقسیم شدند و جشنواره در دو سرفصل عمده برگزار خواهد گردید:

1- مسابقه ایده ‌ها و برنامه ‌های تجاری: شامل طرح­‌هایی که هنوز به تولید نمونه اولیه نرسیده اند.

2- مسابقه تجاری‌سازی: طرح‌­هایی که دارای نمونه اولیه هستند و ممکن است به بازار هم رسیده ­باشند.

3. فرایند اجرایی:

1)     ثبت ­نام و ارائه خلاصه مدیریتی:

2)     نیمه نهایی:
طرح­‌های راه­‌یافته به این مرحله می­‌بایست طرح توجیهی کامل خود را ارائه دهند و داوران با بررسی و ارزیابی طرح‌­های توجیهی و هم‌چنین در صورت لزوم با استفاده از مصاحبه با تیم­‌های اجرایی 3 طرح در سرفصل ایده و 5 طرح در سرفصل تجاری‌سازی را برای مسابقه فینال انتخاب می‌­کنند.

3)     نهایی:
در مرحله نهایی همان‌طور که در بخش قبل ذکر شد 3 طرح در سرفصل ایده و 5 طرح در سرفصل تجاری­‌سازی راه پیدا می­کنند. مرحله نهایی در یک مراسم فینال برگزار می­‌شود که تیم‌های فینالیست در آن مراسم و در مقابل دیدگان حضار با یکدیگر رقابت می‌­کنند و از میان آن‌ها تیم‌های برتر انتخاب می­‌شوند.

شروع فرایند رسمی این جشنواره از 28 شهریورماه می­‌باشد. علاقه‌مندان می­‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی جشنواره http://bp.sharif.ir مراجعه نمایند.